ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فوم عایق رطوبتی ، حرارتی و صوتی XPS

فوم عایق XPS ساخته شده از پلی استایرن اکسترود است و ساختار آن به شکل سلول بسته است. این عایق ویژگی های بی نظیری دارد و در زمینه ساختمان سازی به عنوان یک مصالح چند منظوره و عایقی مناسب معرفی شده است. چون این عایق وزن کمی دارد به راحتی نصب می شود و مزیت های این عایق موجب می شود برای عایق های دیگر جایگزین خوبی باشد.

عایقXPS برای عایق کاری دیوار ها مثل دیوار فونداسیون و دیواره های دو جداره ، سقف های گوناگون مثل سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت ، عایق کاری کف، نمای ساختمان ، سردخانه ها و … استفاده می شود. مقاومت فشاری یکنواخت در همه ی سطح ها از مهم ترین ویژگی این عایق محسوب می شود. به همین دلیل تحمل بالایی در مقابل خزش و فشار بار دارد.

این عایق چگالی یکنواختی در همه ی ابعاد به آن مقاومت و استحکام آن را بالا برده و میتوان برای ساخت دیوار در سازه های مختلف از آن استفاده کرد. فوم عایق XPS برای مکان های مرطوب بسیار مناسب است زیرا آب و رطوبت در ان نفوذ نمی کند ، از این رو قارچ و کپک به وجود نمی آید.

مناسبترین و پرکاربرد ترین عایق برای کم کردن هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمان عایق XPS است . به همین خاطر از آن در ساخت سازه های جدید به دلیل کاهش مصرف انرژی و کم کردن سرو صدای ورودی یا خروجی استفاده می کنند.

عایق XPS دوستدار محیط زیست است و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارد. هم چنین نصب این عایق حساسیت پوستی یا تنفسی ایجاد نمی کند. مقاوم بودن این عایق ها در برابر آب باعث بالا رفتن مقاومت حرارتی آن ها شده است . یه همین دلیل در طول زمان همه ی ویژگی های خود را حفظ می کند و شکل آن تغییر نمی یابد.

ایزوگام دلیجان ارائه دهنده ایزوگام با بالاترین کیفیت

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

عایق الاستومری

عایق صوتی ، حرارتی ، برودتی و رطوبتی الاستومری

عایق الاستومری یک نوع عایق است که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی دارد که علاوه بر این که به عنوان عایق حرارتی به کارگرفته می شود یک نوع از عایق صوتی و رطوبتی است . عایق الاستومری ساخته شده از نیتریل فوم است که در عایق کاری سوله ها ، بویلرها ،مخزن ها و… به کار می رود. عایق الاستومری به خاطر انعطاف پذیری بالایی که دارد برای پوشش دادن همه ی سطوح مناسب است و ساختار سلول بسته آن ، این عایق را در برابر آب ، حرارت و صوت مقاوم کرده است.

عایق الاستومری آب کمتری جذب می کند و برای همین عایق دچار خوردگی نمی شود. این عایق ها به شکل رول و ضخامت ۶ تا ۵۰ میلی متر و لوله ای با قطر ۶ تا ۱۱۴ و طول ۲ متر دربه مصرف کنندگان عرضه می شود. با این عایق ها ایزوله کردن یا عایق کاری انواع مختلف چیلرها، بویلرها، تاسیسات ساختمانی ، مخزن ها ، صنایع ساخت خودرو ، لوله پالایشگاه ها و … را انجام می دهند.

این عایق ها وزن کمی دارند و جهت عایق کاری سیستم های مختلف فوق العاده است. این عایق ها در مقابل سرما و گرما بسیار مقاوم می باشند و چون آب در آن نفوذ نمی کند قارچ و باکتری در آن رشد نمی کند . عایق های الاستومری در برابر عایق های حرارتی مثل پشم سنگ یا پشم شیشه گران تر می باشند ولی دیگر به پوشش نیازی ندارند.

این عایق به راحتی نصب می شوند و این کار یا هزینه و سرعت پایین انجام می شود . قابلیت رنگ آمیزی در این عایق ها یکی از ویژگی های عایق الاستومری است. در نتیجه در جاهای قابل دید این عایق را می توانیم رنگ کنیم.

ایزوگام دلیجان ارائه دهنده ایزوگام با بالاترین کیفیت

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

عایق صوتی و حرارتی پشم شیشه

یکی از قدیمی ترین عایق های صوتی و حرارتی پشم شیشه است که تشکیل شده از الیاف ریزدانه است. این عایق در مقابل حرارت بسیار مقاوم است و با قرار گرفتن در معرض آتش باعث تولید گاز سمی و گسترش آتش نمی شود. پشم شیشه یک عایق معدنی است و با توجه به اسم آن با ذوب شدن شیشه به وجود می آید. این عایق خیلی سبک بوده و برای عایق کردن سقف ، دیوار ها و یا لوله ها بار اضافی وارد نمی کند .

این عایق به عنوان عایق حرارتی مانع از انتقال سرما یا گرما به داخل ساختمان می شود و نیز از انتشار صوت جلوگیری می کند و برای ساکنین آرامش به همراه می آورد. مقاومت نکردن در مقابل نم و رطوبت یکی از عیب های این عایق در کنار مزیت های آن است. چون اگر آب به این الیاف نفوذ کند ، قارچ و باکتری در آن ها رشد می کند .

هم چنین ممکن است الیاف پشم شیشه باعث ایجاد حساسیت شود و به همین خاطر ، زمانی که عایق کاری سطوح را انجام می دهیم باید از دستکش و ماسک استفاده کنیم.عایق صوتی و حرارتی پشم شیشه برای عایق کاری لوله ها، سقف ، دیوار ها، مخازن ، کانال های هوایی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

ایزوگام دلیجان ارانه کننده بهترین ایزوگام با بالا ترین کیفیت

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ

یکی از عایق های حرارتی پشم سنگ است که توانایی تحمل دما تا 820 درجه سانتی گراد را دارد. این عایق تهیه شده از سنگ بازالت است که به شکل الیاف فشرده است و یک نوع از سنگ های آتش فشانی است .حرارت سنگ بازالت را تا حد زیادی بالا می برند و با به کارگیری روش های مخصوص آن را ذوب می کنند و پس از آن به الیاف تبدیل می کند تا پشم سنگ تولید شود.

عایق پشم سنگ 97 درصد از الیاف و3 درصد از رزین تشکیل شده است. عایق پشم سنگ به عنوان عایق کندسوز نقش مؤثری در جلوگیری از پیش روی آتش دارد و در برابر حرارت بسیار مقاوم است. در نتیجه عایق پشم سنگ در صنایع نفت و گاز ، پالایشگاه ها ، عایق کاری کانال ها و لوله ها و …مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این عایق یک عایق حرارتی است و از مانع از انتقال سر وصدا در ساختمان می شود.

این عایق به شکل های تخته ای، رولی ، لحافی و پتویی استفاده می شوند. برای نصب عایق پشم سنگ بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنیم چون این الیاف حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد می کتد.

 

ایزوگام دلیجان ارائه دهنده با کیفیت ترین ایزوگام با مناسب تریت قیمت

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

عایق کاری پی ساختمان

برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون سطوح ، عایق کاری پی ساختمان را انجام می دهیم. عایق بندی رطوبتی با قیر وگونی یکی از رایج ترین روش های عایق بندی به شمار می آید. در طول زمان و توسعه تکنولوژی عایق بندی های پیش ساخته که امروزه ایزوگام نام گرفته وارد بازار شدند که کار را برای مردم راحت تر کرده است.

مزیت ایزوگام ها نسبت به روش های قدیمی عایق بندی در زمان کم و بدن مزاحمت ایجاد می شود. اخیرا مهندسان در بررسی های از مواد جدیدی برای عایق بندی رطوبتی استفاده کرده اند و با به کارگیری مواد نانو علاوه بر مصالح ساختمانی عایق های رطوبتی نانو تولید کرده اند.

روش های عایق کاری پی ساختمان

استفاده و نصب کردن ایزوگام یکی از روش های عایق کاری پس ساختمان می باشند. عایق های رطوبتی به دو دسته کلی عایق های رطوتی پیش ساخته یا همان ایزوگام برای پی ساختمان و عایق های رطوبتی پیش ساخته برای سطوح مثل بدنه و پشت بام مطابق استاندارد های ایران تقسیم می شوند.

برای عایق کاری پی ساختمان نخست باید پی ساختمان را به طور کامل با قیر پوشاند و بعد از آن که عایق را نصب کردیم دور لبه های آن را جوشکاری می کنند. از ایزوگام استاندارد برای عایق کاری ساختمان استفاده می کنند.

مرحله بعد از ایزوگام که از گذشته مورد استفاده بوده قیرگونی است. برای عایق کاری پی ساختمان به شیوه قیرگونی نخست سطح پی را به طور کامل با قیر می پوشانند و بعد ار لایه گونی را پهن می کنند و به همین شیوه عایق کاری را تا آخر انجام می دهند.

در ایران هزینه ایزوگام کمتر از قیرگونی بوده و برای همین بیش تر از ایزوگام ها برای پیشگیری از نفوذ آب استفاده می کنند.

https://izogamdelijan.com/

 

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

ویژگی عایق رطوبتی ایزوپل 

عایق ایزوپل از فناوری های جدید می باشد که برای عایق بندی های سطوح استفاده می شود . اما عده ای می گویند که هزینه ای که صرف تولید عایق های نسل جدید می شود از عایق های قدیمی بسیار بیش تر است. در صورتی که با توجه به این که ایزوگام به شکل رول بوده و در زمان اجرا با کمترین پرتی به اندازه ی ۳۰% خواهد بود.

بنابراین هزینه ای که برای عایق کاری با ایزوگام صرف می شود ۱۳۰۰۰ تومان است که به هزینه عایق کاری نانو با ایزوپل بسیار نزدیک است. در نتیجه از نظر اقتصادی به کار گیری عایق رطوبتی ایزوپل بسیار به صرفه و قابل توجیه است.

پوسیدگی چوب ها ، وجود حشرات و قارچ ها در ساختمان ، زنگ زدگی فلزات ،ورم کردن روکش های گچی دیوار ها، فرسودگی اجزای نما مثل سنگ ، آجر با یخ زدگی و نفذ کردن آب املاح دار در مصالح ساختمانی از تاثیرات نم و رطوبت بر ساختمان ها می باشد.

بهترین ماده عایق کاری پشت بام

یکی از بهترین مواد برای عایق کاری سطوح و سازه های گوناگون از جمله پشت بام ، عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل می باشد. با در نظر گرفتن نشتی پشت بام در فصل های مختلف سال خیلی مهم است که از عایق با کیفیت و با دوام همراه با ظاهری زیبا استفاده کنیم . با در نظر گرفتن راضی نبون مشتریان از روش هایی مثل ایزوگام و قیرگونی به علت مقاوم نبودن در برابر تغییرات آب و هوایی ، جداشدن اورلپ ها و نداشتن طول عمر زیاد در این روش ها، بهتر است که از عایق رطوبتی ایزوپل استفاده شود.

عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل عایقی مداوم و مطابق آخرین تکنولوژی روز می باشد و باعث آب بندی سطوح به شکل یکپارچه می شود. این عایق رطوبتی چسبندگی بالایی بر خلاف روش های قدیمی داشته و کار کردن و بازسازی آن راحت است.

تجزیه شدن در دمای زیاد و تبدیل شدن آن به ذغال ، به علاوه اشتعال و تغییر شکل در برابر فشار و حلال ها از معایب ایزوگام است . پوسیدگی در در اثر زمان و پاره شدن در اثر نشت های محتمل در ساختمان هم از مشکلات قیرو گونی است . علاوه برآن ایزوگام و قیرو گونی طول عمر پایینی دارند و بازسازی مکرر آن همراه با مشکلات و هزینه های زیاد است.

https://izogamdelijan.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%88%da%af%d8%a7%d9%85/

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

مواد تشکیل دهنده ایزوگام

این عایق محصولی است ساخته شده از تیشو ( فلت الیاف شیشه مسلح ) در ترکیب با پلی‌استر و قیر که با پلیمرهای مخصوص اصلاح شده.

متشکل از دو لایه بصورت نمدی شکل که لایه زیرین از فلت الیاف شیشه و لایه رویی از جنس منسوجات پلی‌استر میباشد.

این لایه ها بوسیله قیر ذوب شده اصلاح و با مواد پلیمری اشباع می‌شوند،

و در حین بسته بندی جهت جلوگیری از چسبیدن سطوح عایقها را بوسیله مواد ریزدانه و یا فیلم پلاستیکی روکشدار می‌کنند .

در این جا اهمیت دارد که مشخصات استاندارد قسمتی از مواد اولیه عایق‎های را بر روی روکش طرح کرده باشیم.

منسوج پلی‌استر بعنوان لایه اشباع شونده از مواد مذاب قیری در عایق‎ رطوبتی استفاده میشود.

ایزوگام دلیجان

خصوصیات پلی‌استر نیافته

منسوج میبایست کاملا از پلی‌استر تولید شده باشد و سطح منسوج باید و صاف و هموار و یکنواخت باشد .

منسوج در زمان تا شدن ، تکه شدن و یا پاره کردن بایدبدون هر نوع ذرات و یا مواد خارجی که قابل مشاهده باشد.

منسوج میبایست در هنگام رول شدن در دمای ۱۰ – ۶۰ درجه سانتی گراد حالت چسبنده نداشته باشد  .

وزن هر رول عایق ایزوگام نباید بیشتر از ۴۰ کیلو باشد .

جذب شیره در پلی‌استر باید بصورت یکنواخت و همگون صورت گرفته باشد .

در زمان جابجایی رول‎ها نباید باز شوند،

و پس از بسته بندی نیز باید منظم و عاری از وجود هر نوع فرورفتگی و یا برآمدگی در سطح بیرونی عایق ایزوگام باشد .

رول‎های ایزوگام باید در لفاف کاغذی و یا پلاستیکی بسته بندی بشوند.

ویژگیهای مواد تشکیل دهنده عایق پیش ساخته ( ایزوگام )

قیر  صنعتی  ۷۰-۶۰

قیر مورد استفاده در ایزوگام قیر ۶۰-۷۰ است که این عدد درجه نفوذ در قیر می‌باشد. نحوه برسی به این روش است که یک سوزن مخصوص به وزن ۱۰۰ گرم از ارتفاع معلوم به درون قیر انداخته می‌شود. مقدار نفوذ سوزن در زمان ۵ ثانیه، درجه نفوذ قیر را تعیین می‌کند. هر ۱ میلیمتر نفوذ به درون قیر ، ۱۰ درجه، نفوذ را افزایش میدهد .

مواد پلیمری : اتکتیک پلی پروپیلن یا APP به اختصار

پلی‌استر سوزنی

پلی‌استرها موادی میباشند که از الیاف مصنوعی درست میشند. برای تولید پنبه‌های مصنوعی تولید کرده و توسط غلطک‎های سوزنی بافته شده و به پلی‌استر تبدیل میشوند.همچنین ضخامت پلی‌استرها انواع مختلفی دارد .

ایزوگام دلیجان

فویل

ورقه هایی با جنس آلومینیوم که با ضخامت کم هست و که به آسانی شکل می‌گیرند. این ورقه ها را بر سطح ایزوگام قرار میدهند و با خاصیت انعکاس نوری که دارند در فصل های بسیار گرم از روان شدگی و یا به اصطلاح شل‌شدن قیر و در نهایت خرابی ایزوگام جلوگیری  میکنند. مقدار ضخامت فویل بین ۱۴ تا ۱۶ میکرون است.

پودر تالک

این پودر که از چسبیدن لایه های ایزوگام جلوگیری میکند ز آسیاب کردن سنگ تالک بدست میآید و در برخی از عایقها بجای آن از پودر مس ۶۰ استفاده میکنن.

تیشو نخ دار

موادی شبیه به پشم شیشه که خواص اصلی آن را نیز دارا می‌باشند تیشو است. تیشو، نام عایق رطوبتی یک فلت با الیاف شیشه معدنی هست که این فلت بیشتر اوقات بوسیله الیاف شیشه تقویت میگردد.

پوشال

مواد پلاستیکی که رشته رشته شده اند میباشد.

لایه‌های شکل دهنده ایزوگام

مطابق استاندارهای  ایران به صورت کلی نوع لایه‎های کار رفته در تولید ایزوگام  به ۲ صورت می‌باشد:

۱- ایزوگام تک لایه که از پلی‌استر دوخته شده که این نوع از ایزوگام  نسبت نوع دو لایه کمی ظریف‌تر است ولی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را دارد.(جهت استفاده پی ساختمان)

۲- ایزوگام دولایه شامل تیشو و پلی‌استر که این نوع ایزوگام ضخیم‌تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می‌باشد.( مخصوص سطوح خارجی مانند پشت بام، بدنه استخر و تونلها)

۲- ایزوگام دولایه که از تیشو و پلی‌استر تشکیل شده و این نوع ایزوگام ضخیم‌تر از تک لایه است و دارای استحکام بالاتری می‌باشد.( جهت استفاده سطوح خارجی مانند بدنه استخر،  پشت بام و تونلها میباشد)

 

  • ایزوگام دلیجان
  • ۰
  • ۰

به صورت کلی عایق های پیش ساخته یا همان ایزوگام از مواد زیر تشکیل میشوند :

۱ ـمواد پلیمری (اتکتیک پلی پروپیلن)

۲ ـ  قیر صنعتی ۷۰ ـ ۶۰

۳- (APP) یک لایه تیشوی نخدار ( پشم شیشه )

۴ ـ پودر تالک و در بعضی از این عایقها پودر مس ۶۰۰ نیز بکار می‌رود

۵ ـفیلم پلی اتیلن

۶ ـ یک لایه پلی استر سوزنی

۷ ـ چسب و باند که طبق استاندارد ملی  ایران در این محصول دو گروه تقسیم می‌شوند :

الف ـ عایقهای پیش‌ساخته رطوبتی  برای پی ساختمان که به عایق پی معرف میباشند

ب ـ عایقهای رطوبتی پیش‌ساخته جهت استفاده در سطوح خارجی از جمله بام ساختمان ( عایق بام ) و یا اسخر و تونل ها سطوح خارجی

مواردی که استاندارد ایران برای هر یک از این عایق ها تعریف کرده است :

عایق پی :

۱ ـ لایی  :  گونه های مختلف لایی‌های زیررا میشود در این عایق مورد استفاده قرار داد :

  • الف ) فلت الیاف شیشه (تیشو ) مطابق مشخصات استاندارد ۳۸۹۱
  • ب ) فلت الیاف پلی استر مطابق مشخصات استاندارد ۳۸۸۰ ج )
  • منسوج نبافته پلی استر مطابق با استاندارد ۳۸۸۹ همراه فلت الیاف شیشه مطابق مشخصات استاندارد ۳۸۹۱

۲ ـ ماده آغشته‌کننده لایی : ماده آغشته‌کننده هر یک از لایی‌ها می‌تواند قیرو یا مخلوطی از قیر و افزودنیهای اصلاح‌کننده باشد . سطح رویین عایق باید به منظور جلوگیری از چسبندگی داخل رول از مواد ریزدانه معدنی مثل پودر تالک ویا میکا پوشیده شود .

سطح رویین باید یکنواخت و عاری از هر گونه خوردگی و چین و چروک باشد . سطح زیرین عایق رطوبتی باید با فیلم پلاستیکی یا مواد ریزدانه معدنی مثل پودر تالک پوشیده شود .

ایزوگام دلیجان

عایق بام از اجزای زیر تشکیل شده است:

این عایق دو لایه نمدی شکل است که لایه قسمت زیرین از فلت الیاف شیشه و  لایه قسمت رو از  منسوجات پلی استر تشکیل شده است ، و این دو لایه توسط مذاب قیر اصلاح شده با مواد پلیمری اشباح مشوند ، در زمان بسته‌بندی برای ممانعت از چسبیدن هر طرف عایق با مواد ریزدانه و یا فیلم پلاستیکی پوشیده میشود .

خصوصیات استاندارد برخی از مواد سازنده عایقهای رطوبتی مذکور به صورت زیر میباشند :

در عایقهای رطوبتی پیش‌ساخته منسوج پلی استر به عنوان لایه اشباح شونده از مذاب قیری بکار می‌رود .

 خصوصیات پلی استر نبافته :

۱ ـ منسوج باید کاملا (۱۰۰%) از پلی استر ساخته شده باشد.

۲ ـ منسوج باید دارای سطحی صاف و یکنواخت باشد.

۳ ـ در هنگام تا یا بریدن منسوج، نباید ذرات و مواد قابل مشاهده باشد.

۴ ـ وزن هر رول نباید ابیتشر از ۴۰ کیلوگرم باشد.

۵ ـ منسوج رل شده نباید در بین دمای ۱۰ تا ۶۰ درجه حالت چسبنده داشته باشد.

۶ ـشیره پلی استر باید به صورت یکنواخت جذب گردد.

۷ ـ رولها در هنگام بسته بندی نباید دارای فرو رفتگی یا برجستگی باشند و همچنین نباید در زمان جابه جایی باز شوند.

۸ ـ لفاف های کاغذی یا پلاستیکی برای بسته بندی رول عایق مورد استفاده قرار میگیرد

ایزوگام دلیجان

 پلی استر نبافته دارای خصوصیات زیر میباشد :

۱ـ حداقل جرم واحد سطح ۱۰۵ گرم بر متر مربع

۲ ـ حداقل مقاومت کششی طولی ۲۰۰نیوتن بر ۵۰ میلی‌متر

۳ـ حداقل مقاومت کششی عرضی ۱۵۰نیوتن بر ۵۰ میلی‌متر

۴ ـ حداقل افزایش نسبی طولی ۵۰ درصد

۵ ـ حداقل افزایش نسبی عرضی ۶۰ درصد

۶ـ حداکثر کاهش وزن در دمای ۱۰۵ درجه به مدت ۵ ساعت ۲ درصد

https://izogamdelijan.com/

  • ایزوگام دلیجان