ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

  • ۰
  • ۰

آسفالت متخلخل

آسفالت متخلخل و کاربرد ها آن در راه های درون شهری

از دلایلی که به کاربرد آسفالت متخلخل توجه می شود ، خاصیت زه کشی لایه رویه راه است . به دلیل این که درصد خیلی زیادی فضای خالی (بیش تر از ۲۰ درصد ) دارد و ارتباطی که بین این فضاهای خالی وجود دارد ، زه کشی را انجام می دهند . چون این حفره ها اجازه می دهند که آب و هوا به سمت کناره های را جریان پیدا کند.

تا سال ۱۹۹۲ در انگلستان ،آسفالت متخلخل را به عنوان عامل نفوذی می شناختند. در صورتی که آسفالت متخلخل با بقیه آسفالت های رولد و مخلوط های متراکم متفاوت بود.
بخش بیش تر مواد تشکیل دهنده این نوع از آسفالت سنگدانه های نیمه درشت ساخته شده است که کمی ماسه و گرد سنگ همراه آن است.
در این مدل از آسفالت یک مقدار خیلی کم قیر را برای پوشش مصالح استفاده می کنند و مخلوط را به صورتی طراحی می کنند که چیزی در حدود ۲۲ درحد فضای خالی داشته باشد. پس در نتیجه فضای خالی این نوع آسفالت زیاد است.

زمانی که آسفالت متخلخل را در رویه راه به کار می گیرند ، آب جاری شده می تواند از بین فضای خالی عبور کرده و زهکش شود.
آسفالت متخلخل جدید که در آن از مصالح دانه درشت استفاده شده است ، از دهه ۱۹۵۰ برای غلبه بر مسائل ماندن آب در سطح راه و زیاد شدن مقاومت لغزشی در زمان بارش در باند پرش فروگاه مورد استفاده قرار گرفت.

  • ۹۹/۰۶/۱۱
  • ایزوگام دلیجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی