ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

ایزوگام دلیجان

  • ۰
  • ۰

آُسفالت سرد

نکاتی در مورد آسفالت سرد

آسفالت سرد از مخلوط سنگدانه ها با قیر های محلول یا قیرآبه ها در دمای محیط متراکم و پخش می شود. سنگدانه ها وقتی با قیرابه ها مخلوط می شوند ، می تواند مرطوب باشد اما با قیر های زمانی که با قیر های محلول مخلوط می شوند در دمای محیط یا در اثر حرارت باید کاملا خشک باشد.

مخلوط های آسفالت سرد مخلوط شده با قیر های محلولی چون Mc-3000 یا SC-3000 ، به صورت عملی مثل آسفالت گرم باید در دمای ۹۵ درجه سانتی گراد یا بیشتر با قیر مخلوط شده در همین دما ها ، متراکم و پخش شود. آسفالت سرد در مسافت های زیاد قابل حمل و سپس قابل پخش است . هم چنین می توان آن ها را در کارگاه انبار کرد و بعدا استفاده کرد.

دامنه کاربرد آسفالت سرد

آسفالت سرد در همه ی لایه های روسازی به کار می رود به شرط آن که همه ی معیار ها و ضوابط طراحی و محدودیت های ترافیکی مسیر رعایت شده باشد. این مدل از آسفالت در قشر های رویه ، آستر و اساس قیری جهت ترافیک سبک و متوسط در قشر اساس قیری جهت ترافیک سنگین و خیلی سنگین می تواند به کار گرفته شود.

انواع آسفالت های سرد

آسفالت های سرد را بر اساس روش تهیه و اجرا به دو دسته آسفالت سرد کارخانه ای و آسفالت سرد مخلوط در محل تقسم می شوند.

آسفالت سرد کارخانه‌ای: این نوع از آسفالت در کارخانه‌های ثابت و مرکزی آسفالت ساخته می شوند و بعد از آن به منظور پخش در محل مصرف حمل می‌شود.
آسفالت سرد مخلوط در محل: این آسفالت به دو شیوه زیر تهیه می‌شود.
الف- آسفالت مخلوط در محلی که سنگدانه‌ها در کنار و امتداد راه ریسه شده و روی آن قیر می پاشند و بعد از عمل مخلوط شدن و پخش با گریدر یا وسایل نظیر آن انجام می شود.

ب- آسفالت مخلوط در کارگاهی که عمل مخلوط شدن قیر و سنگدانه‌ها در کارگاه‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط تهیه شده جهت پخش به محل مصرف حمل می‌شود.

  • ۹۹/۰۶/۱۲
  • ایزوگام دلیجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی